fredag 18 maj 2012

Nu blev det…


visst några dagars uppehåll på bloggandet igen, sorry L



Onsdags kväll blev det sista Yoga….. snyft, det var tungt på yoga och inte alls samma fokus som jag bruka har och i går förmiddag fick jag förklaringen. Det belv ingen morgon träning som jag hade planerat, för när jag planerad veckan så glömde jag att torsdagen var en röd dag. Så jag åkte med sambon ut till jobbet kl 6 på morgon, för vår båt står där, som vi håller på att renovera. Så det blev att skrap strips på båten och städa de inuti. Jag håller på med ut sidan och sambon håller på med mortorbyte, ny eldragning samt sätter i en bogpropeller, vi håller tummarn på att den kommer i vattnet i år. I alla fall så efter 10 på förmiddagen så blev jag så trött kännes som jag kunnde somna stående. På eftermiddagen så känns det i näsa och hals. Börjar bli riktig trött på dessa förkylningar som duggar tät. Efter att jag fick mykoplasmaförkylning med efterföljande lunginflamation i dec så blir jag nästa förkyld en gång i månaden förutom april. Hoppas på att sommar ska sätta stopp på detta. Har inte varit så här mycket sjuk sammantaget på nästa 15 år. Så det blir till att hoppa styrkan på torsdagkvällen och i dag så passar jag minna små prinssesor när både mamma och pappa jobbar.  Så det blir bara promenader idag om jaginte känner mig bätter i kväll.

Jag har räknat kalorier i en vecka och när jag ställde mig på vågen i morse såhar blivit -1,2 kg…Yes J

Så här blev vecka som gick
Fredag -          Morgon promenad 4.9 km
Lördag -          Morgon promenad 4,9 km samt 2 st till på 2,5 km och yoga 1 tim
Söndag -         Klippte gräset, städade och bar upp på vinden   Crossfit pass
Måndag -         KB LB + ben på morgonen, planka, Crossfit pass
Tisdag -           Morgon promenad, planka, Crossfit pass + mage
Onsdag -        Morgon gå, planka, yoga 1,5 tim
Torsdag -       Vi ute och gräjade i båten och börjar bli förkyld igen..sur
Planen för kommande vecka
Fredag               Endast promenader
Lördag               Gå, planka,Yoga
Söndag             Gå, planka, Cross fit
Måndag             LB.KB+Ben, planka, Cross fit
Tisdag               Olgas LB pass+Armar, planka, Crossfit
Onsdag             Gå, planka, Yoga
Torsdag            Cross fit, planka, jogg

//mormor goes fit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar