onsdag 5 september 2012

skogspromenda

Det blev en skogspromenad med mannen och Q i går kväll, hittade en stor kantarell.
Det börjar krypa på lite träningsvärk i låren på kvällen efter knäböjen i morse J.

Onsdag morgon startade med en power walk på ca en timme med Q, det är mörkt ute nu mellan halv fem och sex L tur att jag hämtade Q som sällskap. Hade inte vågat gå själv nu i mörkret. I måndags så gick jag upp och åkte direkt till jobbet utan morgon träning, dessa mornar är jag så tröt, ligger och drar mig i sängen har svårt att slita mig ur soffan efter frukosten (ja vi äter frukost i soffan) släpar benen efter mig medans ja gör mig iordning. Men tisdag och onsdag när jag har träning och går upp en timme tidigare då stutsar jag ur sängen och är pigg som en mört. Med ett leende på läpparna så ger jag mig iväg på morgonens inplanerade pass. Jag brukar köra morgon träning från slutet av mars till oktober sen när det är mörkare ute så behöver jag mer sömn så då får morgonträningen vila i några månader. Men i vinter ska jag verkligen försöka komma i vägen i alla fall 3 ggr/vecka. Men e så mycket piggar hela dagen efter ett pass på morgonen.
I kväll blir det först en promenad efter jobbet sen ska jag försöka mig på lite Yoga. Får se hur det går för kroppen börjar värka lite här och var efter gårdagens morgon pass J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar