tisdag 4 september 2012

Första triathlon

I helgen gjorde jag min första triathlon tävling i motions klassen. Det var jätte kul, det var lite tyngre på cyklingen i motvind men annars gick det jätte bra. Är super nöjd med tanke på träning insatsen  innan. Så nu har jag en tid att ta till nästa år J.

Igår måndag var en vilodag men i morse så drog vi igång igen. Du har jag sällskap av min dotter på morgonträning 3 ggr i veckan J JJ  I love.
Så idag blev det ett crossfit pass 15 femton minuter med 9 marklyft 30 kg, 12 armhävningar på knä, samt 15 stycken knäböj med kast av 5 kg medicinboll. Så många varv som möjligt på 15 min, tyvärr så glömde jag räkna idag. Sen blev det plankor raka och sida. Sidoplankor 20-30 sek x 3 och raka med spänd mage rumpa och lår 30 sel x 3.

Kör även igång med kaloriräkning idag, ska skala av lite överskottsfett på kroppen vill få den fastare och synligare muskler det är nog ca 4 kg som ska bort. Men kommer att focusera på mått och hur kroppen ser ut inte på vad vågen visar.
Denna vecka ser ut så här
Måndag:           vila                     
Tisdag:               Crossfit              Promenad
Onsdag:                                   Yoga
Torsdag             Crossfit              Jogga
Fredag               Crossfit              jogga
Lördag               crossfit              pw
Söndag              pw                       yoga
 Så nu hoppas jag att jag får vara frisk så jag kan köra på denna höst och vinter, vill inte köra föra höst vinter vår i repris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar